Ayam Selasih Untuk Dijual

As Salam,

Lama juga tak mengarang d blog.. Kali ni aku berkongsi berkenaan kacukan generasi ke dua projek ayam selasih botak & ayam selasih ori.. Ini antara produk yang terhasil dari induk ibu yang sama.. Yang dalam gambar ni aku jual murah2 jer... RM80 seekor.. Untuk waktu ni hanya 5 ekor ni saja yg akan dijual..

Yang ini umur 6 bulan - SOLD To Giee - Baling

Ayam Sabung kat Depan tu tak jual..Yg kat belakang tu umur 4 bulan

3 Bulan menghilangkan diri dari simpana.. Umur 8 bulan - SOLD To Giee Baling

                                                                         Umur 4 Bulan

                                                    Umur 8 Bulan - SOLD TO Giee Baling

Nak dapat ayam selasih botak pun agak sukar.. dalam bamyak-banyak yang jadi botak pun tak banyak.. dari 10 ekor ada la dalam 4 ekor botak... adoi.. kena plak 3 jantan seekor ja betina.. Lain masa ada betina lebih aku iklan.. buat masa nie.. betina aku buat denak ler.. macam biasa bagi kawen balik dengan selasih ori pejantan..Harap2 warna nya lebih gelap dari GAMBAR PERTAMA.. ada lagi 2 ekor Pejantan Selasih Botak.. tapi aku simpan ler.. tengok  macam warna bulu keseluruhan hitam semua.. Tapi masih awal, nak kata bulu hitam habis.. bila umur cecah 8 -9 bulan baru warna sebenar muncul..

Pada yang dah biasa merasa daging ayam selasih, pasti dapat membezakan kesedapan antara ayam kampung. Tulang ayam selasih biasanya lebih keras dan isinya lebih pejal..

0 comments:

 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates