Brown Silkie

Salam,
Baru-baru ini aku, tercapai juga impian aku untuk memiliki Brown Silkie. Ini gara-gara kunjungan yang tidak disangka-sangka di Laman Penternakan di Tasek Gelugor. Orang yang bertanggungjawab yang mengusung aku ke sana, tak lain tak bukan saudara Haqimin. Aku yang bertahun tinggal  di kawasan Seberang Perai Utara pun tidak kenal atau lebih tepat memang tidak tahu langsung berkenaan Peminat Unggas ini.

Asalnya aku meminta pertolongan Haqimin untuk membekalkan kepada aku trio button quail (1 penjantan & 2 betina). Ini pun sebab button quail betina yang aku jaga terlepas dari kurungan. Kesian pula aku tengok yang pejantan ini keseorangan.

Masa meninjau kawasan, mata aku sudah terpaku pada Brown Silkie ini. Dalam hati terdengar bisikan 'nak  ambil ke tak nak ambil'. Adus, pusing punya pusing, lebih dari 3 kali aku berhenti depan sangkar Brown Silkie. Aku pun berkira-kira juga, samada hendak ambil atau tidak.. Maklum saja, bimbang pula nanti 'ongkos' untuk dibayar pada Haqimin tidak cukup. Bila sudah yakin 'ongkos'nya mencukupi, dengan yakin aku 'tangkap' sepasang. Hajat di hati hendak ambil 2 pasang. Budget pun kurang,jadi ambil sekadar kemampuan sajalah.

Di Beri Vaksin ND pada 16 Nov 2010

Mati pada 16 Nov 2010

0 comments:

 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates