Selamat Menyambut Hari Raya Puasa..

Salam semua...
Ehmm... Puasa pun dah nak sampai ke penghujung.. Saya Ucapkan Selamat Berhari Raya pada muslimin & muslimat sekalian.. Moga2 tahun nie serta tahun2 mendatang.. di murahkan rezki oleh Allah S.W.T pada para muslimin & nuslimat serta saya sendiri.. disamping itu janganlah la lupa untuk bersyukur diatas limpahan rahmat serta kurniaan nya kepada kita..

Hari nie aku & rakan bertolak ke Gerik.. untuk ambil ayam api2 dari seorang penjual kat sana.. Dah sampai sana.. pusing punya pusing.. jumpa ler orang nyer.. tapi.. rezki nyer blum sampai.. ayam nyer dah habis... jadi.. kami pun singgah ler kejap kat kawan2 orkid nie.. Dalam FB dia lebih dikenali sbg Hasrul Padang.. tinjau2.. orkid ler plak..

Maklum ler.. selain dari ternakan nie.. aku pun ader wat koleksi orkid.. Ader ler lekat 2 jenis spesis untuk di bawa balik.. sebagai buah tangan... Bila dah dapat aper yang dihajati.. trus jer balik Kepala Batas.. untuk beli makanan untuk ayam2 ler plak.. Dah singgah tu.. sempat ler jenguk kat dalam kotak.. mana tahu ader ayam api2 yg di cari2.. ader ler dlm 8 ekor ayam api2.. aku rembat dalam 6 ekor.. jadi la.. ader gak rezki.. dah selesai.. singgah jap kat tempat rakan ternak yg lain.. untuk ambil 4 ekor ayam belanda.. 3 ekor untuk juadah hari raya nie.. sekor lagi nak wat induk..

Sebahagian dari pied yang baru aku ambil..


0 comments:

 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates